Загальне
Франчук В.М.
НПУ імені М.П. Драгоманова
РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОЕКТУ «ЕЛЕКТРОННИЙ ІНСТИТУТ» У LMS MOODLE
Використання системи MOODLE забезпечує учасникам навчального процесу (викладачам, студентам) доступ до навчальних курсів. За допомогою цієї системи, використовуючи тільки стандартні модулі (плагіни), можна: надсилати повідомлення студентам, розподіляти, збирати та перевіряти завдання, вести електронні журнали обліку оцінок та відвідування, налаштовувати різноманітні ресурси курсу, тощо. Але в деяких випадках використання тільки стандартних модулів (плагінів) є недостатнім для підтримки навчального процесу в освітньому закладі, зокрема у випадку використання обліку успішності студентів. Тому для впровадження системи MOODLE у навчальний процес на факультеті інформатики НПУ імені М.П. Драгоманова було розпочато роботу над проектом «Електронний інститут».
Для реалізації проекту «Електронний інститут» в системі MOODLE було зроблено ряд налаштувань та розроблені вимоги до електронних курсів.
Як відомо, всі курси в системі MOODLE зберігаються у категоріях, тому враховуючи досвід фахівців з використання цієї системи, було створено структуру категорій курсів, яка відповідає структурі навчальних підрозділів університету, а саме: перший рівень ‑ це назви факультетів, другий рівень – це назви кафедр. Для роботи «Електронного інституту» достатньо цих двох рівнів категорій, наступні рівні категорій курсів можуть створюватися в довільному порядку.
Для управління курсами та категоріями в межах кафедри були призначені відповідальні особи (викладачі, які проявили бажання, переважно це секретарі кафедр), які мають відповідні права.
Зарахування студентів на курси, які вони мають вивчати під час усього терміну навчання, здійснюється у категорії першого рівня відповідного факультету (наприклад «Факультет інформатики») з використанням глобальних груп, назви яких відповідають назвам академічних груп. Після додавання студентів до глобальних груп потрібно створити мета-курси з назвами, що відповідають напрямкам підготовки. У мета-курсі використовується модуль Subcourse, за допомогою якого додаються посилання на курси, які передбачені навчальною програмою відповідного напрямку підготовки, а також додається спосіб зарахування студентів на цей курс. В даному випадку, це зарахування відбувається з глобальних груп. Після чого студенти з глобальної групи зараховуються на всі навчальні курси, які додані до цього мета-курсу.
Сам навчальний курс має бути уніфікований, тобто приведений до відповідної форми, а саме повинен мати види діяльності для оцінювання студентів відповідно до дидактичної картки, яка розробляється у відповідності до робочої програми навчального курсу.
Використовуючи такий підхід до організації навчальних курсів у системі MOODLE можна отримувати зведені відомості з обліку успішності студентів.
Список використаних джерел
- Moodle.org: open-source community-based tools for learning. [Electronic resource] – Mode of access: http://www.moodle.org.