Загальне
Юдіна Н.В.
Портал дистанційних курсів з маркетингу
Футуролог
, futurolog.com.uaТЕХНОЛОГІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Широке розповсюдження
кліпового мислення
серед представників поколінняI
впливає на ефективність освіти у цілому [1]. Через зміни алгоритмів пошукових систем у напрямку пошукової видачі сайтів залучення інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у життя представників поколінняI
стало зростати ще більше. Наприклад, для порталу дистанційних курсівФутуролог
це стало головною причиною модифікації товарної політики. По-перше, дизайн як самого порталуФутуролог
, так і кожного дистанційного курсу стали адаптивними до мобільних пристроїв, що суттєво спростило технічний бік користування ним. По-друге, текстовий формат існуючих курсів був максимально оновлений за допомогою відзнятих відео-консультацій, а нові онлайн курси і тренінги зараз випускаються переважно у форматі відео-консультацій із незначними доповненнями текстовою інформацією.Новий формат консультацій у межах спеціального сценарію містить відео-записи веб-трансляцій, а також дизайнерську обробку відео за допомогою застосування додаткової графіки, анімації, наочних презентацій, інших нестандартних рішень, що дозволяють максимально візуалізувати матеріал курсу. Для просування окремих дистанційних курсів використовуються трейлери, тривалістю не більше 120 секунд. Наприклад:
Однак, така технологізація не ставить за мету подальше поширення
кліпового мислення
. Вона є лише інструментом ефективного управліннякліповим мисленням
. Стрімкий розвиток ІКТ призвів до того, що обсяг інформації, що передається засобами інтернет-комунікацій і перебільшує обсяг стандартного повідомлення (наприклад, відео тривалістю більше 5 хвилин чи текст більше 1000 знаків) може викликати дратування [1], небажання його опрацьовувати та ефекти комунікаційногобумерангу
[2] і прокрастинації.Для цього у учасника слід сформувати сильну мотивацію до сприйняття складної навчальної інформації. Однак на перших етапах знайомства учасника із дистанційним курсом цього складно досягти, оскільки присутнє певне психологічне навантаження на учасника через необхідність розібратися із технічною складовою. Тому необхідно застосувати інструменти маркетингових комунікацій, а саме: планувати подачу складної інформації так, щоб її обсяг і складність підсилювалися поступово протягом курсу зі зростанням залучення учасника у навчання. Наприклад, у сценарії кожного дистанційного курсу порталу
Футуролог
тривалість і складність інформації (на відео і у тексті) зростає поступово. Тому у межах програми курсу перші відео достатньо короткі (5-10 хвилин) і легкі до сприйняття. Згідно статистики використання ресурсів, така технічна модернізація і стратегічні трансформації курсів дозволили збільшити частоту їх використання у середньому на 35% [3]. Учасники розширили час роботи з курсами (наприклад, за рахунок навчання під час поїздок) і частоту відвідування порталу.Список використаних джерел
- Юдіна Н.В. Футурологія бренд-менеджменту дистанційних курсів / Н.В. Юдіна // Науковий вісник. – Одеський національний економічний університет; Всеукраїнська асоціація молодих науковців. – Науки : економіка, політологія, історія. – 2013. - №22 (201). – 195 с.
- Мельник Г. С. Mass media: психологические процессы и эффекты / Г. С. Мельник. – СПб: С.-Петерб. гос. ун-т, 1996. – 167 с.
- Юдина Н.В. Образование взрослых на протяжении жизни и теория поколений // Сетевой журнал «Научный результат». Серия «Социология и управление». – Т.2, №1(7), 2016. - С. 83-89.