Загальне
Литвиненко О.В.
Комунальний заклад «Кіровоградський інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»
Дистанційні тренінги для педагогічних працівників у системі Moodle
Дистанційне навчання представляє собою нову організацію освіти, що ґрунтується на використанні як кращих традиційних методів отримання знань, так і нових інформаційних та телекомунікаційних технологій, а також на принципах самоосвіти. Воно призначене для широких верств населення незалежно від матеріального забезпечення, місця проживання та стану здоров’я. Дистанційне навчання дає змогу впроваджувати інтерактивні технології викладання матеріалу, здобувати повноцінну вищу освіту або підвищувати кваліфікацію і має такі переваги, як гнучкість, актуальність, зручність, модульність, економічна ефективність, інтерактивність, відсутність географічних кордонів для здобуття освіти.
Щодо визначення терміну тренінг - (англ. training) — це запланований процес модифікації (зміни) відношення, знання чи поведінкових навичок того, хто навчається, через набуття навчального досвіду з тим, щоб досягти ефективного виконання в одному виді діяльності або в певній галузі. Тому саме цю форму проведення було обрано для оволодіння сервісом Prezi.com.
Дистанційний тренінг - форма проведення тренінгу, коли спілкування тренера з аудиторією йде за допомогою технічних засобів зв'язку. Це можуть бути телеконференції, трансляції через інтернет, скайпкасти, спілкування через форум.
В кінці 2015 року на базі сайту дистанційного навчання комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» було апробовано дистанційний тренінг «Використання Prezi у діяльності педагога».
Сервіс Prezi.com є додатком Web 2.0.Сервіс призначений для створення та демонстрації динамічних презентація у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів.
Презентації Prezi можна розміщувати на сторінки сайтів або блогів викладачів і учнів.
Тренінг побудований таким чином, що в його наповнені є основні елементи системи Moodle (глосарій, форум, сторінка, завдання тощо). Для здачі виконаного завдання було запропоновано заповнити «Підсумкову анкету», яка створена за допомогою google-форм та вбудована на сторінку.
Навігація в курсі тренінгу було зроблена досить простою, так як слухачі майже вперше працювали в оболонці Moodle.
Окрім того, для зручності було записано та вбудовано онлайновий семінар по роботі з сервісом.
Дана форма проведення тренінгу показала великий інтерес щодо впровадження дистанційного навчання.
Тому, на сьогодні, ми впроваджуємо ще декілька тренінгів для педагогічних працівників на нашій області, розроблених викладачами КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».
Гнучкість дистанційного навчання сприяла можливості подання матеріалу тренінгу з урахуванням підготовки та здібностей. Це досягається творенням альтернативних інструкцій для одержання більш детальної або додаткової інформації із складних тем, або низки питань-підказок. Актуальність дистанційного тренінгу проявляється у можливості упровадження освітніх педагогічних, психологічних і методологічних розробок з розбиттям матеріалу на окремі функціонально завершені модулі (теми), які вивчаються у міру засвоєння і відповідають здібностям окремого слухача або групи загалом.
Дистанційна форма навчання демонструє свої переваги над іншими формами навчання завдяки своїй значно вищій інформативності, доступності та економічній ефективності. Вона потребує менше часу та енергії для засвоєння знань, є значно мобільнішою та комфортнішою ніж інші форми навчання.
Список використаних джерел
- Андреев А.А. Дидактические основы дистанционного обучения: дис. доктора пед. наук: 13.03.08 / А. А. Андреев. – М.: МЭСИ, 1999. – 289 с.
- Биков В.Ю. Технології хмарних обчислень, ІКТ-аутсорсінг та нові функції ІКТ-підрозділів навчальних закладів і наукових установ / В.Ю. Биков // Інформаційні технології в освіті. – 2011. – С. 8-23.
- Кухаренко В.М. Навчальний процес у масовому відкритому дистанційному курсі / В.М. Кухаренко //Теорія і практика управління соціальними системами. – № 1. – 2012. – С. 40-50.